Coromandel Town โ›ˆ - Waiomu โ˜€๏ธ- Auckland๐Ÿฝ๐Ÿบ

13 maart 2019 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

Wat rustiger aandoen, de weergoden hebben ons vast gehoord ๐Ÿ˜œ. In Coromandel Town hebben we 2 dagen gestaan op een camping in het stadje... weinig zon en vooral vrijdag heel veel regen gehad. Dan moet je het echt wel rustig aan doen. Dat is ons ook goed gelukt. In een cafe een lekker wijntje gedronken en โ€œchipsโ€ gegeten. Wat gedoneerd in de spaarpot voor mijn collegaโ€™s ๐Ÿ˜Š en toch ook wel gefietst! Vrijdagmorgen op de fiets langs de kust naar beneden gegaan en daarna via de supermarkt retour naar de camping. We wilden na de lunch ook nog even omhoog fietsen maar de regen die echt met bakken uit de lucht kwam hield ons binnen. Zoveel regen waar was dat ook alweer voor het laatst?? In NL?? Nee, Steward Island natuurlijk ๐Ÿ˜ƒ. Gelukkig hebben we hier onbeperkte wifi dus hebben we uitgebreid gesurft in de regen ๐Ÿ˜‰.ย  De ochtend van vertrek was het gelukkig droog en hebben we onze energie nog in een stukje hardlopen kunnen steken. Daarna douchen en afzakken richting Thames. Een geplande tussenstop voor we in Auckland aankomen. In Thames komen we echter niet.... 14km daarvoor zit er in Waiomu namelijk een schitterende plek aan het water waar we gratis kunnen overnachten. Bij toeval komen we hier terecht en er is nog een plekje vrij op de plaatsen waar je mag staan. Een mooi toiletgebouw met buitendouche maakt het weer helemaal af. Heerlijk warm weer is het weer en de regen is alweer gauw vergeten. Dat meer mensen het een mooie plek vinden blijkt wanneer ze ook parkeren op het gras buiten de kampeerzone. De volgende morgen gaan ze allemaal op de bon bij de council officer. Wij gaan na ons ontbijt door naar Auckland.

We hebben daar een plek gereserveerd bij iemand in zijn tuin ๐Ÿ˜œ. Auckland is natuurlijk een miljoenenstad en giga-groot en dan is een plekje vlakbij het centrum en in een rustige buurt echt ideaal. En dat was het ook. We parkeren onze campervan via de oprit in de tuin op het gras. Een stroomkabel ligt al klaar en er is ook een wateraansluiting. De eigenaren zijn niet thuis wat we via de mail al wisten. Vandaag houden we het verder bij een wandeling en die gaat niet zo heel ver. Auckland heeft een aantal vulkanen in en om zich heen. Geen hele grote en ook niet actief maar wel wandelbaar. Wij zitten vlakbij Mount Eden. Deze kun je oplopen via een geasfalteerd pad en bovenop kijk je over heel Auckland heen. Het uitzicht is echt wel weer bijzonder. Van vliegtuigen die je ziet opstijgen aan de ene kant tot de Skytower aan de andere kant. De Skytower is ook niet te missen natuurlijk als hoogste bouwwerkย  (328meter) in de Pacific. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sky_Tower_(communicatie)ย Het bijzondere van Mount Eden is dat de krater van deze vulkaan helemaal met gras begroeid is. Iets wat je niet verwacht en er ook wel gek uitziet..... een paar schapen om te grazen ontbreken nog net ๐Ÿ˜Š. Bij terugkomst maken we kennis mer Paul en Keeli, de verhuurders zeg maar. Ze hebben een druk leven met 2 opgroeiende kinderen en werk wat meer dan 40 uur per week in beslag neemt. We hebben het ook met hun over het leven in NZL en mogen opnieuw tot de conclusie komen dat we het in NL echt wel heel erg goed voor elkaar hebben. Paul legt ons verder uit hoe de trein hier werkt. De volgende dag willen we namelijk een dagje de stad in. Maar voor het zover is nemen we die avond een duik in het vlakbij gelegen zwembad. Hebben we onze douche ook weer gehad na deze warme zweterige dag ๐Ÿ˜Š. We trekken wat baantjes onder het genot van de opzwepende muziek van de dames die aan het aquajoggen zijn. In het schemerdonker lopen we terug..... onze melatonine spiegels zijn daarna zo gestegen dat dromenland ons snel verwelkomt....

Het is dinsdag 12 maart als we bij het station een kaartje kopen bij de automaat om een kwartier later uit te stappen in het centrum van Auckland bij Britomart. We zien de glamoureuze haven met zijn dure jachten, catamarans en sjieke restaurants waar ze je naar binnen willen praten ๐Ÿ˜‹. Deze stad heeft een groot winkelgebied en tussendoor pakken we even wat rust in een park. Het is ook belachelijk warm en ons wandeltempo ๐Ÿƒโ€โ™€๏ธ๐Ÿƒ๐Ÿปโ€โ™‚๏ธverbaasd nog steeds menige omstander ๐Ÿ˜…. Het is een bezige stad met diverse mensen. Verschillen tussen rijk en arm zijn ook in deze stad weer goed zichtbaar. Mensen in dure kleding en mensen die bij je bedelen voor wat geld. Aan het eind van de dag komen we terecht op een terrasje van een Belgisch cafe ๐Ÿ˜ƒ..... haha ๐Ÿป Leffe Blond en Stella Artois vinden hun weg wel in dit warme weer en als we zien dat ze mosselen op de kaart hebben staan blijven we een hapje eten. Kimm kiest voor lamsvlees, helaas heeft ze een allergie voor mosselen en kan ze deze dus niet proeven. We kletsen gezellig met de serveerster, een belgische die sinds november in het land is en nu al niet meer terug wil.... wat heeft Belgiรซ nou zegt ze....... ja en daar hebben wij ook geen antwoord op en nemen nog maar een slok van ons bier. Lekker vermoeid komen we terug bij ons rijdend bed en het duurt niet lang of we zijn in dromenland...... ๐Ÿ˜ด๐Ÿ˜ด

Als we de volgende dag wakker worden weten we, we hebben nog 11 dagen hier in NZL. We willen naar de top en dat betekent nog even wat kilometers maken ๐Ÿš๐Ÿ’จ๐Ÿ’จ๐Ÿ’จ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ‘‹๐Ÿผ

Fotoโ€™s

1. Michel:
    13 maart 2019
    11daagjes nog? Ik zal jullie mooie verhalen missen.....maar blij zijn jullie weer in real te kunnen begroeten!๐Ÿ’‹๐Ÿ˜˜
  2. Daffie:
    14 maart 2019
    Waaaaah... Nog niet denken aan het einde lieverds... Iets met hier en nu... Fijn te horen dat jullie je daar goed vermaken! Op naar het noorden... Wacht met smart op jullie volgende verhaal!!!
    ๐Ÿ’‹๐Ÿ˜˜
  3. Marielle:
    WoW wat gaaf toch allemaal. Geniet nog lekker daar. Tot snel ๐Ÿ˜˜
  4. Herman Harmsen:
    11dagen. Is dat inclusief de eilanden? Time flies wen youโ€™r having fun
  5. Ronald:
    14 maart 2019
    Sjonge wat snel gegaan de afgelopen weken. Alweer terug over 11 dagen. Even maar niet aan denken en genieten nu en straks van de tropische eilanden!!
  6. Michel:
    15 maart 2019
    Jeee, 11 dagen nog. Wat gaat het snel. Geniet er nog even van en tot gauw
  7. Peter, Chantal, Luc, Sven en Mare:
    16 maart 2019
    Nog maar 11 dagen? ๐Ÿ˜ฑ Wij moeten snel beginnen met die zonnebank kuur!
    We zijn jaloers op jullie zonovergoten terrasjes met lekkere biertjes.
    Het waren toch wel Zeeuwse mosselen he ๐Ÿ˜œ
    We zijn benieuwd naar jullie plannen voor de komende dagen. En niet te rustig aandoen he, we genieten juist zo van jullie avontuurlijke verhalen...
    Hier in Nederland is het nogal saai en dan bedoelen we vooral het weer ๐Ÿ’ฆ๐Ÿ’ฆ

Leuke foto's ook weer. Vooral die schattige musjes ๐Ÿ˜‰ maken hier veel indruk.

We maken een aftelkalender tot jullie wederkomst ๐Ÿ˜‚
  8. Marleen:
    18 maart 2019
    Ben weer bij met het lezen van jullie geweldige avonturen, wederom WAUW! Geniet nog van de laatste dagen daar in NZL โ˜€๏ธ!