Cook Islands πŸπŸ πŸŸπŸšβ˜€οΈ - Home Sweet Home πŸ‡³πŸ‡±

31 maart 2019 - Harfsen, Nederland

Beste mensen, het is zover.... de allerlaatste blog van onze vakantie πŸ˜•. Jammer natuurlijk maar aan de andere kant.... hoeveel mensen bloggen er dat ze drie maanden op vakantie zijn ?? 😊......

Vandaag is het bij ons woensdag 27 maart, 14:00uur. In NL is het donderdag 01:00uur. We zijn met onze vlucht naar Cook door de datumgrens gevlogen wat betekent dat we op maandagmorgen opstegen en zondagmiddag geland zijn na een vlucht van ca 3:30 uur. Eigenlijk weinig omschakelen voor ons, 23 uur terug in de tijd is gewoon de datum een dag terugzetten..... wat betekent dat je dan wel weer een dag langer op je bestemming bent en dat is wel weer gaaf. Bij aankomst hier op het vliegveld merkten wij meteen dat je op een subtropisch eiland bent......Β  snikheet, life ontvangstmuziek bij de douanepost, tempo 12 versnellingen terug en een bloemenslinger als uitnodiging. We hebben onze papieren ingevuld en waren redelijk vlot door de douane..... in NZL duurde het wat langer omdat ze mij zonodig op drugssporen moesten onderzoeken en Kimm niet geaccepteerd werd door de paspoort scanner 🀣.... dat belooft straks nog wat in LA bij onze overstap op weg terug naar huis.Β  Afijn, vervolgens met de bagage de gereedstaande taxi in en werden we naar onze bestemming gebracht..... onderweg wat uitleg over de gang van zaken met wat reggae muziek op de achtergrond natuurlijk..... daar de koffers er weer uit en onze studio in πŸ˜ƒ!!!! De foto’s hebben niet gelogen wat ziet dit er gaaf uit, wat een plek aan het strand. Palmbomen boven ons hoofd (waar af en toe een kokosnoot uit valt) en vanaf onze veranda kijken we over de lagune de zee over. Het strand is nul meter lopen, dat zullen onze benen fijn vinden na al die kilometers in NZL. Dit wordt relaxen pur sang. De kleren uit en de zwembroek aan.... niet te vergeten de airco en plafondventilator in te schakelen anders drijven we zo richting zee πŸ˜ƒ. De spullen georganiseerd ons ingeschreven voor de BBQ die avond en naar de supermarkt wat chips en drank ingeslagen...... en ook wel wat andere dingen πŸ˜‰. Alles is op loopafstand en we hoeven niet meer dan 200 mtr af te leggen. Zo komen we de dagen wel door ook al missen we NZL wel is dit een goede afleider. Zwemmen, snorkelen, kajakken, elke morgen verzorgd ontbijt, dagelijkse roomservice met gezellig kletsende dames die onze interesse in hun leven erg waarderen πŸ˜ƒ. Het is een groot feest πŸŽ‰πŸŽ‰. Sommige dingen zijn moeilijk te verwoorden. Stel je voor dat je een aquarium ziet met allerlei mooie tropische vissen en visjes in alle onmogelijke kleuren en vormen, rond plat, bol, sierstaarten, trompetneuzen verzin het maar.... ga in dat aquarium zitten en zwem wat rond....Β  dan heb je ongeveer een idee wat wij hier elke dag zien als we snorkelen en iedere keer zien we weer andere bijzondere vissen. Het leven is hier goed en warm.... ben echter wel bang dat we na een aantal weken dezelfde omvang gaan krijgen als menig eilandbewoner hier 😜. Het is daarom goed dat we vrijdagavond weer verder gaan. Naar huis al klinkt dat gek na zo’n lange tijd...We willen graag onze familie en vrienden weer zien, hoe dichterbij dit komt hoe meer je je realiseert dat zij onlosmakelijk aan je bestaan verbonden zijn. Gelukkig zijn we bij terugkomst allebei nog een week vrij om te acclimatiseren en zal het gewone leven ons ook wel weer bevallen..... bevallen, tja dat is straks ook een actueel begrip als er een kleine koter in de familie bij komt.... ook hier kijken we naar uit en willen we dit geluk meebeleven.... dat is tevens een stuk bewustwording tijdens zo’n vakantie.... geniet van het leven, hang je slingers op en help die ander die er even moeite mee heeft 😘. Onze dank aan alle kiwi’s en cook kiwi’s. We nemen vrijdag afscheid van ze en hebben enorm respect voor hun levens wijze....

Het afscheid is inmiddels geweest en was zoals verwacht met een dubbel gevoel... heerlijk om zo te leven maar ook heerlijk om nu naar huis te gaan πŸ˜ƒ. De dames van de roomservice hebben we nog even geknuffeld voor vertrek en wat spulletjes voor ze achter gelaten, wat een ongelofelijk lieve mensen 😍. En dan.... met de taxi naar het vliegveld van Rarotonga en het vliegtuig in.... een reis van 24 uur voor de boeg 😬 bestaande twee vluchten.... van Rarotonga naar Los Angeles en vandaar door naar Schiphol.... tussentijdse overstap van 2:50uur. Sluit dus allemaal mooi aan.... het was alleen wel even haasten in LA. Vanuit Rarotonga hadden we direct een uur vertraging doordat het vliegtuig (een oudje van NZL) 2 keer uitviel voordat we vertrokken..... technician aan boord en uiteindelijk wel gegaan.... toch een beetje raar gevoel in de onderbuik wat onderweg versterkt werd door de enorme luchtzakken en turbulentie. Raar gevoel als je het vliegtuig onder je kont voelt wegzakken en later met een harde klap weer verder gaat.... maar goed gelukkig hebben we onderweg toch wat tijd in kunnen lopen en was de vertraging teruggelopen tot een halfuur. Dan de douane en controles in LA..... belachelijk wat je moet doen om door te vliegen via dat land maar gelukkig waren er behulpzame medewerkers op de luchthaven die ons er wel wat tussendoor geloodst hebben en zo zitten we in ons laatste vliegtuig. Een flinke jongen van de KLM (Boeing 747) en horen we overal om ons heen weer nederlands praten.... toch wel wat raar na drie maanden 😊..... straks als we in Nederland zijn gaat deze blog online en zijn we weer bereikbaar op 1 april en is dat dit keer geen grap πŸ˜ƒ.Β

En op de valreep toch nog een laatste hoogtepunt!!  Onze aankomst op Schiphol... niets vermoedend komen wij in de aankomsthal en worden we opgewacht door 4 blije gezichten 😁.... het spandoek wat ze gemaakt hebben valt ons niet op zo blij zijn we hun weer te zien. Als we het later bekijken zien we hoe fantastisch het spandoek is. Heerlijk bijkletsen en later brengen ze ons naar Harfsen en zitten we daar even buiten in de zon!! Zo vliegt de dag weer voorbij en Kimm haar ouders schuiven ook nog even aan. Daarna zijn we echt wel moe en doen we niks meer.... we duiken ons bed in 😴, morgen de zooi opruimen en de orde van de dag proberen op te pakken en voor alle andere bekenden vrienden of wat dan ook.... we zien en spreken elkaar vast binnenkort!! Liefs en een knuffel van ons...

Kimm & Marcel 😘

1. Tjits:
    Welkom thuis!
  2. Klaske:
    Welkom Thuis πŸ’‹
  3. Marielle:
    31 maart 2019
    Ah wat een thuiskomst!! Welkom thuis schatjes en tot snel. X
  4. Mirjam Beldman:
    31 maart 2019
    Bedankt voor al jullie mooie verhalen en foto’s!
    Welcome home! πŸ’‹
  5. Michel:
    31 maart 2019
    Welkom thuis lieverds. Dikke knuffel. En ik heb genoten van jullie blog! Tot gauw!! πŸ’‹β€οΈ
  6. Dini:
    31 maart 2019
    Ik heb echt genoten van jullie prachtige verhalenπŸ’‹
  7. RenΓ© Brons:
    31 maart 2019
    Mooie afsluiting! Dat is voorbij gevlogen. Fijn dat jullie weer veilig in ons landje zijn.
  8. Peter, Chantal, Luc, Sven en Mare:
    Jippie πŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽ‰πŸŽŠπŸŽŠπŸŽŠ
    We hebben drie vreselijke maanden beleefd hier in Nederland. Het was echt ongelooflijk afzien zonder jullie. Maar gelukkig komt aan alle ellende een einde en zijn jullie weer veilig in Nederland (dat met een beetje geluk op termijn ook lekker tropisch is 😜, lang leve global warming πŸŽ‰πŸ˜‚) wedergekeerd.
    Onze zonnebankkuurtjes zitten erop dus het wederzien gaan we met vertrouwen tegemoet.
    We zijn blij dat jullie weer terug zijn, dan kunnen we luisteren naar jullie saaie verhalen uit NZ en kunnen we jullie vertellen over al het spannends dat jullie gemist hebben in NL πŸ˜‰.

Leuk ook dat jullie ons hebben wijsgemaakt dat jullie op 1 april aan zouden komen, kunnen we onze vrije dagen die we hebben opgenomen om naar Schiphol te komen weer terugvorderen πŸ˜‰

Maar zonder grappen... we hebben jullie wel gemist hoor. 😭😭😭
    Next stop welleweg?
  9. Daffie:
    1 april 2019
    Time flys when you're having fun... En het is voorbij gevlogen. Niet normaal!! Ik heb genoten van jullie verhalen. Super leuk om zo mee te kunnen leven.
    Geniet nog even na, en ik zie jullie over een ruime maand!! Liefs Daffie vanuit Halong Bay in Vietnam πŸ‡»πŸ‡³
  10. Wencke:
    1 april 2019
    Welkom thuis! Heel veel dank voor de mooie verhalen en foto's. Het heeft mij een hernieuwd contact met mijn achterachternicht in NZL opgeleverd :-) Dank daarvoor! We hebben je wel een beetje gemist op de naailes, Kimm! Je bent altijd weer welkom!
  11. Jolanda:
    1 april 2019
    Welkom Thuis!! Gezellig dat jullie er weer zijn!!!
  12. Sandra:
    1 april 2019
    Wat een mooie verhalen en belevenissen! Dank dat ik hier op afstand allemaal van heb mogen meegenieten!! Welkom terug in dit toch ook wel mooie landje en tot gauw, knuffel!