Christchurch πŸ•

11 januari 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Yeah πŸŽ‰πŸŽ‰ .... we vertoeven in New Sealand πŸ‡³πŸ‡Ώ πŸ˜ƒ!! Na een vlucht die lekker vlot ging, al duurde die 10 uur, zijn we geland in Christchurch en onze camper die vanuit Nederland gereserveerd was opgehaald. Wat een business is dat.... af en aan rijden van die apparaten. Drukte alom dus bij het ophalen maar handig als we soms zijn hebben wij onze pre-reservation al in Nederland gedaan en konden wij vlot op pad. De camper is een bekende Mercedes Sprinter net als de ambu πŸš‘ al zit hier natuurlijk alles andersom. Hij is van alle gemak en luxe voorzien. Hier heet dat β€œself-contained vehicle”, helemaal zelf voorzienend met water- en afvaltank. Dat geeft meer mogelijkheden omΒ  leuke plekken te zoeken om te mogen kamperen. Maar eerst acclimatiseren, opnieuw een tijdsverschil dus gewoon tijd nemen om te wennen en uitgerust op pad te gaan. Om dat te doen hebben we van te voren een camping dichtbij Christchurch geboekt voor 3 dagen. Hier zijn we dan ook direct heen gegaan wat een rit van 8km was. Links rijden en goed uitkijken al rij ik volgens Kimm alsof het niks nieuws is (volgens haar is de inhoud al flink gehusseld πŸ™ƒ). Op de camping aangekomen de spullen wat uitpakken en een koud biertje drinken.... het valt mensen om ons heen op dat wij net op pad zijn. Het blijken Duitsers te zijn die de volgende dag weer terug gaan naar hun β€œheimat”. Of wij wat boodschappen van ze willen hebben die ze over hebben. Waarom niet dachten we en daar kwam het spul aan.... pasta, kaas, vleeswaren, sauzen, frisdrank, kruiden,vliegenmepper, slabak, afwasbak.... en nog veel meer. We keken onze ogen uit en voelden ons bijna bezwaard zeker omdat ze er niks voor wilde hebben..... goed voorbeeld doet blijkbaar volgen want de volgende dag stond onze Ierse buurman met zijn spullen bij ons πŸ˜…. Dat scheelde iig een flinke loop naar de supermarkt. Die avond hebben we in de buurt wat gegeten op aanraden van de campingdame. Het werd beef en burgers, een flinke hamburger met van alles en een grote fries (patat) erbij. Morgen maar weer eens zelf koken want dat is toch ook altijd erg lekker en vast wat gezonder. De omgeving hier doet wat bijzonder aan merken we de eerste avond. Het is niet goed in woorden te vatten maar in samenhang met gebouwen en gedrag waan je je soms in het Charleston tijdperk. Later merken we dat het richting centrum wel anders is, amerikaanse en engelse invloeden lopen hier door elkaar heen. De volgende dag hebben we de camper maar eens rustig ingepakt en wat aanvullende boodschappen gedaan. Tijdens het inpakken de meegekregen stickers, good luck klaver, sleutelhanger, campingkookboek etcetera geΓ―nstalleerd, zo vergeten we het thuisfront niet πŸ˜‰. Heerlijk geslapen overigens de eerste nacht en kan zelfs languit liggen 😊. Het weer is hier trouwens heerlijk....zonneschijn en temperatuur rond de 28 graden die niet zo drukkend is. Deze avond zelf gekookt op onze uitschuifbare bbq. Super handig en gewoon op de gasfles van de camper, easy living ultima forma zeg maar......πŸ˜‹

Dag 3 in Christchurch zijn we begonnen met hardlopen πŸƒβ€β™€οΈπŸƒπŸ»β€β™‚οΈ.... vinden we allebei altijd lekker en verfrissend voor de mind. Bij hardlopen hoort ook een sporthorloge..... Kimm vond die van haar tezamen mat haar andere analoge horloge.... later vertelde ze mij dat ze het bijzonder vond dat haar horloge automatisch op tijd stond.... vergetend dat het hier precies twaalf uur scheelt met NL. Dat verschil zie je dus niet op een analoog horloge zonder datum aanduiding..... gelukkig kwam ze er zelf achter πŸ˜‚πŸ˜‚..... toch niet zo’n slim horloge dan ze dacht..... later die dag zijn we met de bus naar het centrum gegaan en de stad bezocht en bij het iCenter (=VVV) nog wat info gehaald. De stad zelf ziet er wat bizar uit. Na de aardbeving in 2011 is nog lang niet alles hersteld en staat er nog veel in de steigers beschermd tegen instorten. De schade was destijds zo groot dat het domweg zolang duurt voordat alles herstelt is.....indrukwekkend. Vanuit de stad zijn we terug gewandeld naar de camping, ongeveer 6 km, en hebben heerlijk even in het bubbelbadΒ  gerelaxt. Uit het bubbelbad gekomen blijkt het wat te zijn gaan regenen..... tijd om eten te koken wat Kimm in de centrale keuken doet en ik ondertussen deze blog schrijf.... straks gaan we onze plannen maken voor morgen. Dan gaan we verder richting het zuiden. Volop de natuur in en beginnen aan onze tour 😊.

We vinden het superleuk om jullie reacties te lezen op onze blog en hopen dat jullie ook van deze weer meegenieten..... Tena Koutou!!..... Kimm & Marcel πŸ’‹ (heeft trouwens niets met inlegluiers te maken 😜)

1. Maria:
    11 januari 2019
    Erg leuk om jullie zo te volgen! De verhalen worden ook smeuig verteld zodat het lezen ervan erg leuk is! Ga zo door! En geniet!
  2. Wencke:
    11 januari 2019
    Leuk weer om te lezen! Ben wel jaloers op het weer daar. Hier van dat grijze mottige niks-weer.
    Wat handig zo'n uitschuif bbq!
    Ik heb nog een achterachternicht in Christchurch wonen. Ze werkt daar aan de universiteit. Doe haar de groeten ;-)
  3. Tjits:
    11 januari 2019
    Dank voor het vervolg van jullie reis . Je kunt wel een boek schrijven Marcel , je hebt er plezier in dat merk je meteen. Fijn welkom op de camping , wat ik kan opmaken in jullie verhaal . Bijzondere ervaringen om zo’ n ver land te ontdekken . Gelijk ook de conditie oppakken om niet het dagelijkse ritme te verstoren ! πŸƒπŸ»β€β™€οΈπŸƒπŸΌβ€β™‚οΈ . πŸ‘ . Het links rijden gaat je goed af , alsof je nooit anders gedaan hebt volgens Kim , tjonge , ik zou het niet meer durven als 70 jarige .Er zouden gegarandeerd ongelukken van komen ! Haha .. jullie hebben heerlijk weer , het is hier miezerig ,water kou , en somber ,kortom Holland op z’n best! Lieve Kim en Marcel ik sluit af met jullie een fijne interessante en veilige voortzetting te wensen van wat een onvergetelijke reis gaat worden! Lieve groet ,en tot spreek in een volgend verslag .
  4. Klaske:
    11 januari 2019
    Weer super geschreven en wat een mooie camper met bbq , geniet van het weer .
  5. Marielle:
    11 januari 2019
    Wat een heerlijkheid en wat genieten. Ben gewoon stik jaloers. Super leuk om
    jullie verhalen te lezen. Geniet van alle moois en van elkaar 😘
  6. Petra Jansen:
    Hey luitjes,

Fijn dat jullie goed in Nieuw Zeeland aangekomen zijn en het erg naar jullie zin hebben. Het is heel leuk om jullie blog te lezen en af en toe schiet ik zelfs in de lach. Je schrijft erg prettig Marcel. Al denk ik dat Kimm dat ook wel zo goed af gaat. πŸ˜‰
    Goede reis verder en ik hoop snel weer wat te horen met evt bijbehorende foto’s!πŸ˜‹
    Have fun!!
  7. Hilbrand:
    11 januari 2019
    Zelfs een bubbelbad in de camper?? Mooi verhaal!
  8. Dini:
    Mooi verhaal Marcel en Kimm, geniet ervan !!!πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹
  9. Charlotte haasbeek:
    11 januari 2019
    Geweldig om jullie zo te volgen.Echt genieten ,ook voor mij zo.
  10. Marlies:
    11 januari 2019
    Wauw roeping gemist Marcel!!! Wat een schrijverskunsten😊ben helemaal niet jaloers hoor! Heerlijk ook die temperatuur. Geniet lekker samen maar dat komt goed 😘
  11. Jolanda:
    11 januari 2019
    Jazekers geniet ik weer van deze mee. Wat kun je mooi schrijven Marcel. Ga zo door. Leuke foto's ook. Ben benieuwd wat de plannen voor morgen zijn geworden! Groetjes
  12. Gerben:
    11 januari 2019
    Heel leuk, heel herkenbaar. Ben benieuwd naar het vervolgπŸ˜€
  13. Tjits:
    11 januari 2019
    Ik zie dat het embleem is aan gebracht op de camper ruit ! Leuke Foto’ s overigens ..
  14. Michel:
    11 januari 2019
    Deurgaon jongs. Alleen het lezen van jullie verhaal is al genieten! Gaaf!
  15. Susan:
    11 januari 2019
    Heel leuk om jullie zo te volgen!
    Ik kijk uit naar het vervolg!
  16. Joke orsle:
    12 januari 2019
    Hoi, het gaat nu echt beginnen, ga genieten van al het moois om jullie heen. Groeten uit een druilerig NL.
  17. Mirjam Beldman:
    12 januari 2019
    πŸ™‹πŸ» Super leuk om jullie verhalen te lezen!
    In afwachting op de volgende πŸ˜€
    Enjoy! πŸ’‹
  18. Marleen:
    12 januari 2019
    Heerlijk reisverslag weer om te lezen! Wacht met smart op de volgende...
    (Robin vraagt zich af wie die kabouter is 😁) Enjoy πŸ’‹
  19. Tineke:
    13 januari 2019
    Leuk Kimm & Marcel! iid leuk geschreven. Zie jullie zo voor me.😊. Veel plezier en tot het volgende verslag!
  20. Robby:
    13 januari 2019
    Geniet ervan!! Leuk om jullie te volgen!πŸ’‹
  21. Peter, Chantal, Luc, Sven en Mare:
    14 januari 2019
    Wauw dat klinkt allemaal geweldig! En wat een luxe, een bubbelbad in de camper πŸ›€
    Leuke foto's ook. Van de kinderen moet ik vragen om meer, meer, meer foto's 😏
    Staan die kabouters trouwens ook op de camping? πŸ˜‚
    Jullie genieten volop zo te lezen. Gelukkig voor jullie nog 2,5 maand te gaan. (Wij zijn al aan het aftellen πŸ˜‰).

Oh ja en Luc wil weten of je daar ook kan vissen πŸ™„...

Geniet!

Liefs uit het fantastische en tropische Holland 😘