Woodbury-Lake Pukaki-Lake Dunstan

15 januari 2019 - New Haven, Nieuw-Zeeland

14-01-2018

De plaatsen hierboven zijn onze overnachtingsplekken van de afgelopen dagen. Op het moment van schrijven staan we bij Lake Dunstan. De afgelopen dagen zijn weer allemaal bijzonder geweest. Van waanzinnig mooie plekjes om te slapen, wakker worden is soms een feestje, tot flinke regenbuien, blowende nieuw zeelanders op een trouwerij en toch zeker ook wel wat mindere temperaturen. Bij Lake Tekapo zijn we de Mount John opgelopen... een mooie wandeling met wat stijgmeters. Na bovenop de top een heerlijk versierde capuccino te hebben gedronken kozen we voor de lange tour terug langs de berg en het meer. Zon en regen in onze nek... verrassend hoe snel het weer soms kan veranderen ☔️☀️. Het zal jullie niet verbazen dat we meerdere wandelingen doen.... wandelen is tenslotte ook een ingesleten hobby. Bij de Mount Cook hebben we dan ook de Hooker Valley Walk gedaan. Volgens mij genoemd naar de eerste vrouw die daar ooit als eerste 3 toppen beklommen had.... waarom het Hooker heet weet ik niet want ze heette gewoon Freda. Is natuurlijk ook niet zo interressant. Wat hier jammer was waren de bergtoppen met eeuwige sneeuw die gehuld waren in wolken.... geen blauwe luchten en de gletsjer was maar deels te zien.... wel mooi om te kunnen zien hoe dit gebied ontstaan is.... zo’n enorme gletsjer met ijs heeft echt wel veel kracht. Terug bij het startpunt even naar het toilet geweest en klaar voor de volgende kilometers... tot mijn schrik kom ik erachter dat ik mijn telefoon met bankpasjes kwijt ben.... op de WC laten liggen!?... ik ren terug, nee daar ligt hij niet meer 😕... later blijkt dat ik hem toch al in de camper had gelegd.... ff stress voor niks gelukkig 😬.... wel beter opletten want we hebben 1 NZL sim in de telefoon zitten aangezien de NL sims hier niet werken. (krijg ik gelukkig ook ff geen 🚑sms of ik kan komen werken 😊). Zoals gezegd staan we nu bij Lake Dunstan... Kimm heeft vandaag ook een stuk gereden en staat haar mannetje 😜 hier wel in... als een volleerd chauffeuse achteruit ingeparkeerd aan het water met onze 7 meter lange slaaphut 👍🏼.... Vanavond hebben we weer heerlijk in warme zon gegeten en verdere plannen gemaakt..... morgen richting de Oostkust en later afzakken naar Invercargill.... we genieten heerlijk van alles en missen Holland zeker niet 😘

1. Daffie:
    Wauw nice...!
    Lekker genieten saampjes... Maar zo te lezen, en te zien zijn jullie daar al hard mee bezig😊
  2. Cas Bleeker:
    15 januari 2019
    Gave plekjes hoor! Ik denk dat het weer daar altijd nog beter is dan hier ;)
  3. Wencke:
    Prachtig die bergen!
    Wat een leuke foto van jullie!
  4. Renate:
    15 januari 2019
    Four seasons in one day 👍🏻
  5. Suzanne:
    Klinkt allemaal heerlijk.
  6. Joke orsle:
    15 januari 2019
    Mooie foto's, knap hoor de foto van het kerkje zonder Japanner, bij ons liepen er heeeeel veel.
  7. Dini:
    15 januari 2019
    Wij hebben wat foto’s van lake pukaki bekeken wat is het daar mooi!! En rustig💋💋
  8. Tjits:
    Hallo globe trotters! 🥝
    Hollandse luchten en prachtige plaatjes. 🌤 dank hiervoor .
    De koffie draagt zeker bij aan een geslaagde vakantie dag !
    Enjoy your time bye bye..

lieve groet , Tjits
  9. Mirjam Beldman:
    Prachtige foto’s 😀
  10. Herman Harmsen:
    16 januari 2019
    Bofbipsen. En wij maar werken. Enjoy!
  11. Huub:
    16 januari 2019
    Tja eindelijk tijd gevonden om jullie gave verhalen te lezen. Hier wordt namelijk keihard gewerkt😜.
    Maar ziet er erg goed uit allemaal, genieten!
  12. Schuckie:
    16 januari 2019
    Wel even schrikken bankpas en telefoon "zoek" en een geruststelling deze weer gevonden te hebben. Mooi quatro stagioni weergetijden lijkt af en toe wel Nederlands weer in een berg landschap. Enjoy mooi om te lezen.