Singapore β˜€οΈπŸŒΆπŸš

8 januari 2019 - Singapore, Singapore

Zondagmorgen plaatselijke tijd 6 uur zijn we geland in Singapore. Onze vlucht werd uitgevoerd door Singapore Airlines die lid is van de Star Alliantie en met recht de beste vliegmaatschappij genoemd mag worden. Perfect verzorgde reisΒ  met goed eten en vertier met recente films tot het spelen van die goede oude pacman en dat allemaal op je eigen scherm πŸ˜ƒ. Na het ophalen van onze bagage zijn we met de metro naar het hotel gegaan en daar onze spullen gestationeerd zodat we Singapore onveilig konden gaan maken....

Als eerste zijn we door de wijk Little India gelopen.... voor degene die ooit te maken gehad heeft met deze cultuur zal zich hier absoluut herkennen. Veel kleine shops (soort garageboxen) eetgelegenheden en de typerende geuren die niet allemaal even fris ruiken 😬. Hierna terug naar het hotel om even twee uurtjes om te slapen en dan verder op pad. Na deze break zijn we naar Gardens by the Bay geweest. Schitterend om te zien al die schoonheid van planten bomen etcetera... tot het welbekende kaaps viooltje die daar ook te bewonderen is. Je bent daar ook vlak bij het Marina Bay Hotel. Een schitterend gebouw die uit drie torens bestaat met daarbovenop een soort van boot. Tijdens de vlucht spraken we een belgische vrouw die al langere tijd in Singapore woont en die ons leuke tips gaf. Zo ook om niet dit hotel boven op te bezoeken maar naar The Pinnacle Duxton te gaan. Een woonflat van 5 gebouwen met elkaar verbonden zodat je op de 50e verdieping helemaal rond kan lopen en een schitterend uitzicht hebt over heel Singapore. Dit hebben we dan ook een dag later gedaan en was ook waanzinnig gaaf. Na de eerste dag hebben we flink wat slaap ingehaald en 12 uur achter elkaar geslapen 😴😴

Natuurlijk moet je ook eten in zo’n stad.... nou dat kun je hier..... er zijn hier heel veel, maar dan ook heel veel eetgelegenheden en zoooooo lekker. Om de hoek van het hotel hebben we het lekkerst gegeten. Mensen zijn zo enthousiast dat ze je graag wat extra’s willen geven en genieten daar zelf ook van.....

Sentosa Island is een soort van mega pretpark waar we ook de 2e dag zijn geweest en daar het Sea Aquarium bezocht hebben. Vissen in allerlei soorten en maten, soms loop je eronder door of sta je voor een mega scherm van glas en weet je niet waar je kijken moet, zoveel en zo mooi om zien. Deze dag afgemaakt met een bezoek aan de rivier waar zich het uitgaansleven bevind en je bootjes in vele kleuren ziet rondvaren tot mensen die aan het sporten zijn.

Vandaag is onze laatste dag in Singapore en gaan we nog even naar de Orchard Road... bekend om zijn coloniale huizen en winkels. Dan op tijd naar het vliegveld want om 1950 uur gaan we richting New Sealand. We eten vast nog wel snel een hapje hier ergens om zo de smaak van Singapore vast te houden, geweldig om gezien en beleeft te hebben!!

1. Marleen:
    Wauw...klinkt als jullie tijd goed benut in Singapore! Xx
  2. Peter, Chantal, Luc, Sven en Mare:
    8 januari 2019
    Leuk verhaal om mee wakker te worden! Zojuist even voorgelezen aan het ontbijt. Klinkt fantastisch allemaal. Geniet nog even van Singapore en goede verdere reis. We verwachten nu wel elke ochtend zo'n reisverslag 😘😘
  3. Herman Harmsen:
    8 januari 2019
    Als dit de toon is voor de rest van de reis komt het vast goed!
  4. Wencke:
    8 januari 2019
    Mooi! Gardens by the bay met die vaasvormige ronde torens heb ik al vaker gezien in vaktijdschriften over groen. Lijkt me heel bijzonder om daar rond te lopen!
    Goede reis naar NZ!
  5. Bionda &Ronald:
    Prachtig verhaal, eten doet me denken aan Vietnam mmm 😊
    Fijne dag en op naar New Sealand ✈️
  6. Tjits:
    8 januari 2019
    De start is al adrenaline , fantastische ervaringen , de toegevoegde foto’ s nemen ook mij mee op reis !Verheug me op het volgende reisverslag ! Even een vraagje mag ik Marianne Schenk ook het mail adres van jullie geven , het lijkt haar ook Leuk jullie te volgen .
  7. Marlies:
    8 januari 2019
    dat klinkt geweldig!!!! al volop aan genieten en nu op naar NZ. kijk al uit naar jullie volgende veslag😘
  8. Jolanda:
    8 januari 2019
    Leuk om te lezen en mee te genieten Kimm en Marcel!! Goede reis naar nieuw zeeland! Benieuwd naar het volgende verhaal!..............
  9. Dini:
    8 januari 2019
    Ben blij dat jullie zo genieten, wij zien wel dat Marcel ook goed bij de vrouwtjes in Singapore ligt!!!!
  10. Michel:
    8 januari 2019
    Nou Dini hij staat nog....
    Maar, zo te zien een prachtige start van jullie vakantie.
    En de rest?....We horen het graag! Dikke zoen!πŸ’‹
  11. Dini:
    11 januari 2019
    Mooi verhaal Kimm en Marcel, en Michel goed te zien dat Marcel nog met beide benen op de grond staat. Geniet van jullie reis πŸ’‹πŸ’‹ Henk en Dini